به گزارش روابط عمومی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، شکلگیری یک ایده و تبدیل شدن به محصول یا خدمتی برای مشتریان، فرآیند را پشت سر میگذارد که به آن فرآیند تجاریسازی میگویند. تجاریسازی در مفهوم عام یکی از رسالتهای شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و اداره تجاریسازی و انتقال فناوری شهرک است که مجید محمدی، رئیس این اداره اظهار کرد: فرآیند تجاریسازی تنها به فروش محصول خلاصه نمیشود بلکه چند مرحله دارد که در این مراحل پس از بررسی نیاز و خلاءهای جامعه، ایدهپردازی و پردازش صورت میگیرد و سپس به مرحله فروش محصول میرسد.
وی ادامه داد: در مرحله ورود محصولات به بازار که به صورت پایلوت، نیمه صنعتی، یا تجاری و انبوه انجام میشود، اداره تجاریسازی و انتقال فناوری شهرک ورود جدیتری دارد و در حوزه تامین مالی، وام و جذب سرمایهگذار تمرکز میکند.
رئیس اداره تجاریسازی و انتقال فناوری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با اشاره به اینکه روشهای تامین مالی متفاوتی وجود دارد، تصریح کرد: ممکن است سرمایه و فروش و یا سرمایه و تجربه در کنار هم قرار گیرند و موجب خلق پول شوند اما بسته به فعالیت شرکتها روش سرمایهگذاری متفاوت است.
محمدی مشاوره در قراردادهای مالی و ارزیابی سطح آمادگی فناوری و ارزشگذاری فناوری را از جمله فعالیتهای این اداره در زمینه تجاریسازی برشمرد و گفت: مباحث مالکیت، ثبت ایده و تامین مالی آن برای نمونهسازی از مراحل تجاریسازی است.
تعداد بازدید : ۸۷۳ تاریخ: 1401/05/01
پربازدیدترینها
درحال حاضر کامنتی ثبت نشده است.
جشنواره ملی فنآفرینی شیخ بهایی؛ جشنوارهای به وسعت نوآوری
نشست خبری نوزدهمین جشنواره ملی فنآفرینی شیخ بهایی در سالن اجتماعات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بر…اسامی راهیافتگان به مرحله نهایی نوزدهمین جشنواره ملی فنآفرینی شیخبهایی اعلام شد/ آغاز داوریهای …
دبیر نوزدهمین جشنواره ملی فنآفرینی شیخبهایی در آستانه برگزاری این رویداد، اسامی راهیافتگان به مر…