• در نشست مشترک شهرک علمی و تحقیقاتی با شرکت فرآورده‌های نفتی اصفهان مطرح شد؛
  • ‎گفتگوی معکوس و نیاز سنجی صنایع، راهبرد توسعه فناوری شهرک علمی و تحقیقاتی است

  • ۰۵:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
نشست مشترک معاون توسعه فناوری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اصفهان با هدف معرفي توانمندی‌ها و ظرفیت‌های شرکت‌های فناور و دانش بنیان عضو پارک تخصصی نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی شهرک و آشنايي با صنعت پخش در شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه اصفهان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، معاون توسعه فناوری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان اظهار کرد: ۶۵۰ واحد فناور تا پایان سال ۱۴۰۰ در این شهرک مستقر شدند كه تعداد ۸۰ واحد آن را هسته‌های فناور تشكيل مي‌دهند.

دکتر سید مهدی حجازی با بیان اینکه توسعه و تجاری‌سازی فناوري از طريق حمايت از ايجاد و رشد شركت‌هاي فناور محور فعالیت این شهرک است، خاطرنشان کرد: یکی از راهبردهای ما توجه ویژه به گسترش پارک‌ها و توسعه فناوری‌های صنعت ساز بوده كه بسترساز اشتغال بالغ بر ٨٣٠٠ نفر از فارغ التحصیل دانشگاهی شده است.

حجازی به تغییر راهبردی شهرک علمی و تحقیقاتی اشاره کرد و گفت: اکنون بحث رويكرد توسعه كسب و كار بر اساس نياز صنعت است که صنعت چه می‌خواهد تا براساس آن نخبگان دانشگاهی را آرایش دهیم.

آمادگیشركت‌هاي فناور برای رفع نيازهاي صنعت پخش فرآورده‌هاي نفتي

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اصفهان نیز در ادامه اظهار کرد: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری که امسال را سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین نامگذاری و بر آن تاکید کردند، اهتمام ویژه‌ای را در این زمینه در استان اصفهان شاهد هستیم.

عبدالله گیتی منش با بیان اینکه شرکت ملی پخش از شرکت‌هایی است که در حوزه‌های پایین دستی وزارت نفت فعالیت می‌کند‌، ادامه داد: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی دولتی و حاکمیتی است كه شامل ۳۷ منطقه و حدود ۲۲۰ ناحیه استان‌ها و شهرستان‌های مختلف سراسر کشور مي‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از شرکت‌های اصلی، پخش در منطقه اصفهان است، افزود: اصفهان به جهت موقعیت ویژه‌ای که داشته و با توجه به شرایط خاصی که در اصفهان وجود دارد یکی از شرکت‌های راهبردی شرکت ملی پخش کشور محسوب می‌شود.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اصفهان ماموریت سازمانی شرکت ملی پخش را تامین، ذخیره‌سازی و توزیع فرآورده های نفتي بيان كرد.‌

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اصفهان با بیان نيازهاي راهبردي شرکت پخش، حضور و همراهي شركت‌هاي فناور را موثر پيش‌بيني كرد كه مي‌تواند نتايج كاربردي و راهگشا براي كشور در اين بخش مانند جلوگيري از تخلفات و قاچاق سوخت، ارتقا كيفيت نظارت و پایش را به دنبال داشته باشد.

وی با بیان اینکه برگزاری این جلسه آغازی برای همکاری و اقدامات اجرایی و عملیاتی با شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان است، افزود: امید است بتوان در رفع چالش‌هاي اين صنعت تحول چشمگيري ايجاد كرد.

هدف از تخصصی شدن پارک‌ها نگاه ویژه به بازار شرکت‌های تخصصی است

در ادامه رئیس پارک تخصصی نفت، گاز و پتروشیمی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با اشاره به پیشینه این شهرك، اظهار کرد: شرکت‌های شهرک در ۲۲ سال گذشته در حال پذیرش بودند و اکنون بر اساس ظرفیت،  تخصص و هدفگذاری بازار در این شرکت‌ها برنامه‌ریزی می‌شود. 

کتایون رحیم زادگان با بیان اینکه پنج پارک تخصصی در شهرک علمی و تحقیقاتی پیش بینی شده که یکی از این‌ها پارک نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی است، خاطرنشان کرد: حدود ۹۰ شرکت فناور و دانش بنیان در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی عضو این پارک هستند که از این تعداد ۳۰ شرکت عضو لیست بلند سازندگان صنعت نفت (AVL) و در بخش‌های مختلف تولید قطعات، تجهیزات مکانیکی و الکترونیکی و انجام پروژه‌های مهندسی، تامین و ساخت پلنتهای این صنعت فعالیت می‌کنند.

وی تشریح کرد: هدف از ایجاد پارک‌های تخصصی نگاه ویژه به بازار هدف شرکت‌های فناور و‌ دانش بنیان و همکاری ویژه با صنعت در توسعه محصولات فناوران مورد نیاز آنها می‌باشد.

رحیم‌زادگان خاطرنشان کرد: ارتباطات ما با وزارت نفت از سال ۱۳۹۸ آغاز شد و از همان سال تفاهم نامه همکاری با امور مهندسی و پژوهشی وزارت نفت منعقد شد که راهگشای بازار هدف باشد.‌

در ادامه نمایندگان ۹ شرکت فناور و دانش بنیان فعال در حوزه صنعت نفت و عضو پارك تخصصي نفت، گاز، پتروشیمی و انرژي به معرفی توانمندي‌ها و محصولات مرتبط با چالشهاي پخش فراورده نفتي پرداختند.

شرکت کنترل توان نوین پویا، در زمینه تولید تجهیزات پایش کمی و کیفی سیالات و همچنين نرم افزار فعالیت می‌کند.

شرکت پردیسان رايانه در حوزه مانتیتورینگ داده‌ها محصولات متفاوتی مبنی بر اتوماسیون و مانیتورینگ و نرم‌افزار‌های مبتنی بر جمع‌آوری اطلاعات و کنترل داده‌ها و نمایش مکان محور داده‌ها فعالیت می‌کند.

شرکت فناور دیده پرداز صبا در حوزه تولید و پردازش تصویر و الکترونیک همچنين حوزه ارتعاشات و عیب‌یابی ماشین‌های صنعتی فعالیت می‌کند.

شرکت فناور پیام پرداز در زمینه امنیت اطلاعات، امنیت و ساخت محصولات بومی فناوری اطلاعات فعالیت می‌کند.

شرکت فناوران لیزر سپاهان، در حوزه ساخت نشت ياب و تجهیرات ايزار دقيق در صنعت نفت و گاز مانند نشت‌یابی و هوشمندسازی ایستگاه‌های سی ان جی CNG فعالیت می‌كند.

شرکت رهیافت سامانه آریا در زمینه ساخت بوردهای الکترونیک و پایش بردهای مخابراتی فعال است و تجهیزات مدل‌های آشکارساز قابل استفاده در گمرکات را تولید می‌کندکه قابلیت استفاده در  سیستم‌های کشف قاچاق در کامیون‌های انتقال را نیز دارد.

شرکت راه سبز چهلستون در حوزه تولید و ارائه سیستم‌های ابزار دقیق و اتوماسیون فعال است.

شرکت تجهیزات فرا صنعت آرمان تولید کننده انواع فشار سنج لوله بوردون، اختلاف فـشارسنج ، دماسنج بی متال و دیگر تجهیزات اندازه گـــیری است.

مرکز نوآوری تک‌مانو، با ساختاری تخصص‌گرا از دپارتمان‌های فناور، ارائه دهنده‌ی خدمات تخصصی در همه‌ی زمینه‌ها، از خلق تا توسعه‌ی کسب و کارهاست.

تعداد بازدید : ۴۸۸      تاریخ: 1401/03/29

ثبت نظر

جهت ارسال نظر لطفا اطلاعات زیر را تکمیل کنید

captcha
ثبت نظر

نظرات کاربران

درحال حاضر کامنتی ثبت نشده است.

اخبار سایت