• دکتر قیصری:
  • باید سال جدید فرصتی باشد که اقتصاد دانش‌بنیان را به مرحله بهترین ارتقا دهیم

  • ۰۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در نشست رؤسای پارک‌های علم و فناوری که با حضور وزیر علوم و معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد، در خصوص چالش‌های پارک‌های علم و فناوری و تحلیل و ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان اظهار امیدواری کرد سال جاری که از سوی مقام معظم رهبری «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» نام گرفته، فرصتی باشد که اقتصاد دانش‌بنیان را به مرحله بهترین ارتقا دهیم.

به گزارش روابط عمومی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، دکتر جعفر قیصری تصریح کرد: طی ۲۵ سال اخیر در کشور شبکه‌ای قوی از علم و فناوری، شرکت‌های فناور و دانش بنیان ایجاد شده و امید است در سال جاری و سال‌های بعد از این شبکه سازی بهره مند شویم؛ وقت آن است که تولیدکنندگان، صنایع بزرگ و طرح‌های بزرگ توسعه کشور از این شبکه استفاده بهینه کنند.

قیصری در خصوص اهداف و ارزیابی واحدهای فناور در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، به ثبت روند رشد و ارتقای واحدهای فناور، تعیین اعتبار واحدهای فناور جهت بهره‌مندی از مزایا و خدمات پارک، بهبود و توسعه خدمات با ارزش افزوده پارک علم و فناوری، تعیین وضعیت ادامه حضور و تمدید قرارداد واحدهای فناور و شناسایی واحدهای فناوری برتر اشاره کرد.

وی به برخی آمار و اطلاعات شرکت‌ها در ارزیابی سال ۱۴۰۰ و وضعیت دانش‌بنیانی آنها اشاره کرد و گفت: هم اکنون ۲۱۰ شرکت مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان مجوز دانش‌بنیانی دارند که امتیاز ارزیابی آنها بین ۵۳ تا ۹۶ است. ۳۲ شرکت بدون مجوز دانش‌بنیان امتیاز بالای ۸۰، ۴۰ شرکت بدون مجوز دانش‌بنیان امتیاز بین ۷۰ تا ۸۰ و ۵۸ شرکت بدون مجوز دانش‌بنیان امتیاز بین ۶۰ تا ۷۰ را دارا هستند. همچنین بر اساس مکانیزم سختگیرانه ارزیابی شهرک، ۱۳۰ شرکت وضعیت و دستاورد مناسبی دارند اما مجوز دانش بنیان ندارند.

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان پیشنهاد کرد: در سال تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین اجرایی نمودن صدور مجوز دانش‌بنیان نوع ۳ برای واحدهای فناور مستقر در پارک‌های علم و فناوری دارای نظام ارزیابی مورد تأیید کمیته مشترک وزارت علوم و دبیرخانه کارگروه معاونت قرار گیرد و همچنین مجوز دانش‌بنیان نوع ۳ برای شرکت‌هایی که در مسیر تکمیل دانش فنی یک محصول هستند می‌تواند صادر شود و معافیت مالیاتی این شرکت‌ها بر اساس ماده ۹ قانون دانش‌بنیان و بر اساس ارزیابی پارک مربوطه صورت گیرد.

تعداد بازدید : ۷۲۴      تاریخ: 1401/01/23

ثبت نظر

جهت ارسال نظر لطفا اطلاعات زیر را تکمیل کنید

captcha
ثبت نظر

نظرات کاربران

درحال حاضر کامنتی ثبت نشده است.

اخبار سایت